La Fundació Llevant UE Cent Anys continua treballant i lluitant pels drets dels més vulnerables i ha signat un conveni amb el reconegut psicòleg valencià Enric Valls per a contribuir a la prevenció del bullying en qualsevol àmbit de la societat, i més concretament en l’esportiu i en l’escolar, mitjançant la creació d’un programa de sensibilització, prevenció i formació específica dirigit a l’equip tècnic de la Fundació i destinat als seus esportistes, així com als alumnes de determinats centres educatius valencians.

El conveni recull la realització de 40 xarrades formatives en col·legis i centres educacionals per a formar a alumnes i professors quant a la prevenció i detecció del bullying a les aules, proporcionant informació bàsica i recomanacions sobre com detectar i com afrontar l’assetjament infantil. Així mateix, es desenvoluparà durant els pròxims mesos un protocol similar de prevenció del bullying dirigit als esportistes i familiars, així com a cos tècnic i personal de la Fundació Llevant UD, treballant diferents estratègies que permeten detectar situacions d’assetjament, així com les actuacions que haurien d’adoptar-se en tals situacions.

El president de la Fundació, Vicente Furió, ha sigut l’encarregat de rubricar aquest conveni del qual ha destacat “la importància de sensibilitzar a la societat sobre la necessitat de prevenció i detecció de l’assetjament infantil a través de xarrades i tallers. Volem retornar a la societat tot el que ells ens aporten i ser una institució referent en aquesta mena d’actuacions en favor de la joventut i la infància”.

Enric Valls és un prestigiós psicòleg especialitzat en salut mental i educació l’activitat de la qual s’ha centrat especialment en l’atenció psicològica clínica infantil i en adults; en els últims anys, una de les branques en les quals més ha treballat a causa de l’increment dels casos que s’estan produint, és l’assetjament escolar.