La Fundació Llevant UE, a través de la seua secció, el Llevant UE EDI, ha participat per primera vegada en la seua història en el Campionat Internacional Special Champions League, campionat únic en el món en el qual participen les Fundacions i Clubs més importants d’Europa amb els seus equips de diversitat funcional i que celebra la seua primera edició.

Aquest campionat, que se celebra en cinc seus europees diferents durant els anys 2023 i 2024, és un projecte d’EFDN al costat de Special Olympics i la Unió Europea que tracta d’impulsar la inclusió de les persones amb discapacitat a través de l’esport a nivell europeu, així com llançar un missatge comú entre tots els clubs i fundacions participants, de compromís i implicació social per a i amb les persones amb discapacitat.

La Fundació Llevant UE, que va començar la seua marxa en el campionat mesurant-se a la Juventus de Turín per a establir el nivell esportiu i el grup en el qual participaria cada equip, va quedar englobat en el Grup 2 amb conjunts de la talla del Bayer Leverkusen, Everton, Foundation 92 (Salford FC), NEC Nijmegen o Fundación Alcoraz (SD Huesca).

Així, amb resultats dispars (dues victòries, un empat i tres derrotes) però demostrant en tot moment competitivitat en cada partit, la Fundació Llevant UE va aconseguir deixar el seu segell característic en la competició, siguent un dels animadors principals de la mateixa tant en el terreny de joc com (sobretot) fora d’ell.

Una experiència increïblement positiva tant per als nostres esportistes com per als nostres entrenadors i staff, que van poder viure en primera persona una experiència única de compartir valors, metodologies i coneixements, però també somriures, abraçades i energia positiva amb els clubs més importants d’Europa en matèria d’inclusió, entre els quals ja figura la Fundació Llevant UE.