Aquest passat cap de setmana el Ciutat de València va poder celebrar doblement la victòria de l’equip granota enfront del Eldense, però d’una forma una miqueta diferent.

I és que el Levante UD i la seua Fundació, dins de la Setmana de les persones Sordes i coincidint amb els Dies Internacionals de la Sordesa i de la Llengua de signes -que s’han celebrat aquest cap de setmana- van tractar d’incentivar un ambient totalment inclusiu en la prèvia del partit. I és que es van dur a terme, en tant en els dies previs al partit com en els prolegòmens d’aquest, diferents accions de caràcter social enfocades a la inclusió de les persones amb discapacitat auditiva a través del futbol.

A través de l’associació valenciana Fesord, 8 persones amb discapacitat auditiva van tindre l’oportunitat d’assistir a un estadi de futbol per primera vegada en les seues vides, i fins i tot van poder xarrar amb el míster granota, Javier Calleja, i amb el recentment nomenat president del club, Pablo Sánchez.

A més, en els videomarcadors de l’estadi es va projectar durant l’eixida dels jugadors al terreny de joc, l’himne interpretat en llengua de signes, així com es van fomentar els aplaudiments en llengua de signes durant moments clau de la trobada.

Com a colofó a aquesta acció social inclusiva, la jugadora del Levante UD EDI, María Fernanda Ibañez, esportista amb sordesa, va tindre l’honor de col·locar la pilota oficial de LaLiga en el suport destinat per a això, segons abans del inici del partit.

Vicente Herrero, director de la Fundació del Levante UD, comentava que “és tot un orgull treballar en aquestes accions socials de la mà del club per a poder ser un altaveu poderós i arribar el més lluny possible amb els nostres valors”. Una iniciativa que ha tingut gran acolliment per part de l’afició granota durant la prèvia del partit i que ha culminat amb una victòria doble del seu equip: Dins i fora del camp.