De conformitat amb els acords adoptats pel Ple del Patronat de la Fundació de la Comunitat Valenciana Levante UD Cent Anys, en la reunió celebrada el dia 26 de juny de 2025, s’ha acordat iniciar el procés per a l’elecció de: (i) els Patrons de lliure designació pel propi Patronat entre els grups d’accionistes del Club; i (ii) els Patrons independents.

Aquest procés s’inicia com a conseqüència de la finalització del mandat dels Patrons Sr. Sebastián Zaragozá Gigante, Sr. Jesús Miguel Crespo Flor, Sra. Kika Ruiz Sanahuja i Sr. Javier García Murillo, en substitució dels quals es designaran quatre (4) Patrons; i de la modificació dels estatuts de la Fundació acordada el passat 22 d’octubre de 2024, la qual preveu la possibilitat de nomenar dos (2) Patrons independents; tot això conforme es descriurà posteriorment.

PATRONS DE LLIURE DESIGNACIÓ

En relació amb els Patrons de lliure designació a designar pel propi Patronat, cadascuna de les quatre (4) vacants haurà de cobrir-se per persones que pertanguen als següents grups d’accionistes:

  1. Primer grup, entre accionistes que ostenten un mínim d’una (1) i un màxim de deu (10) accions.

  2. Segon grup, entre accionistes que ostenten un mínim d’onze (11) i un màxim de trenta (30) accions.

  3. Tercer grup, entre accionistes que ostenten un mínim de trenta-una (31) i un màxim de cent (100) accions.

  4. Quart grup, entre accionistes que ostenten un mínim de cent-una (101) accions.

Tal com es preveu a l’article 12.1 dels estatuts de la Fundació, els requisits necessaris per accedir al càrrec de Patró de lliure designació pel propi Patronat són:

  1. Ser persones físiques o jurídiques (les quals hauran de designar al seu corresponent representant persona física); i,

  2. Ser accionistes i abonats del Levante UD, S.A.D., amb una antiguitat mínima en ambdues condicions de cinc anys. En cas que el candidat siga una persona jurídica, la condició d’abonat podrà residir en aquesta persona jurídica o en qualsevol altra persona jurídica pertanyent al seu mateix Grup, així com en la persona física que directa o indirectament controle la mencionada persona jurídica.

A estos efectes, es computaran conjuntament les accions que pertanguen a una mateixa persona física, als seus familiars per consanguinitat o afinitat fins al segon grau, i a les societats en què dita persona física (juntament amb, si escau, els seus familiars fins al segon grau) ostente més del cinquanta per cent (50%) del capital. De la mateixa manera, totes les accions pertanyents a una societat es computaran conjuntament amb les de la resta del seu Grup (entenent-se per Grup la definició continguda a l’article 42 del Codi de Comerç). Igualment, es computaran les accions que s’ostenten en el moment del nomenament, sense que aquest nomenament es veja afectat per transmissions o adquisicions que es realitzen amb posterioritat.

La duració del càrrec dels Patrons així elegits serà de quatre (4) anys, podent, si escau, ser reelegits una sola vegada per un període addicional de quatre (4) anys en els termes de l’article 12.1 dels Estatuts.

PATRONS INDEPENDENTS

Per la seua banda, en relació amb els Patrons independents, el Patronat podrà designar fins a dos (2) Patrons entre persones que destaquen pel seu prestigi i honorabilitat, així com pels seus mèrits i col·laboració amb la Fundació i per l’aportació que hagen realitzat al compliment dels fins fundacionals, incloent-hi l’obra social de la Fundació.

Tal com es preveu en l’esmentat article 12.2 dels estatuts de la Fundació, els requisits necessaris per accedir al càrrec de Patró de lliure designació pel propi Patronat són:

  1. Ser persones físiques.

  2. Ser accionistes (és a dir, ser propietaris d’almenys 1 acció) i abonats del Levante UD, S.A.D., amb una antiguitat mínima en ambdues condicions de cinc anys.

La duració del càrrec dels Patrons així elegits serà de quatre (4) anys, podent, si escau, ser reelegits una sola vegada per un període addicional de quatre (4) anys en els termes de l’article 12.2 dels Estatuts.

NORMES DE PROCEDIMENT COMUNES A AMBOS TIPUS DE PATRONS

Qualsevol accionista del Levante UD, S.A.D., en cas que considere que reuneix els requisits indicats, així com el prestigi i honorabilitat requerits per poder ser designat com a Patró de la Fundació, disposa de la possibilitat de proposar-se com a candidat. Els accionistes que reunisquen els requisits indicats i desitgen participar en el procés hauran de presentar la seua candidatura motivada (incloent-hi fotocòpia del DNI, dades de contacte telefònic i per correu electrònic, tipus de Patró al qual presenten la seua candidatura i exposició dels motius pels quals consideren que han de ser elegits) a través d’un correu electrònic a l’adreça:
patronato@fundacionlevanteud.org.

Pel que fa a la data límit per presentar aquestes candidatures, inicialment s’estableix el dia 15 de juliol de 2025, a les 12:00 hores. En el supòsit que aquest termini fóra objecte de pròrroga o ampliació, es comunicarà oportunament.

Una vegada tancat el procés es revisarà que les candidatures presentades complisquen els requisits esmentats i es comunicaran, si escau, les candidatures rebutjades, podent impugnar-se l’eventual decisió adoptada en el termini màxim de vint-i-quatre (24) hores des de la dita comunicació.

València, 1 de juliol de 2025.